online en offline reclame

3 tips voor het combineren van online en offline reclame

Online en offline reclame versterken elkaar. Dit komt vooral door de manier waarop deze twee soorten reclame elkaar aanvullen door middel van het inzetten van verschillende kanalen. Door de goede resultaten én de digitalisering onder de consumenten is het voor ondernemers dan ook van belang om rekening te houden met deze belangrijke combinatie. In dit artikel vertellen we u meer over online en offline reclame en hoe u het kan combineren.

Online reclame

Online reclame, ook wel internetmarketing of online marketing genoemd, is een verzamelterm voor verschillende technieken die worden gebruikt om bedrijven, producten en diensten onder de aandacht te brengen. Dit gebeurt via het internet. Het maken van online reclame hangt vaak samen met de volgende doelen: de bezoekers een product laten kopen, een abonnement laten afsluiten of een offerte laten aanvragen. De meest bekende methoden zijn social media marketing, affiliate marketing, e-mailmarketing en zoekmachinemarketing.

Offline reclame

Traditionele of offline reclame draait om het overbrengen van informatie over een product of dienst zonder digitale media zoals het internet te gebruiken. Offline communicatie- en marketingmiddelen zijn ideaal voor het inspelen op de wensen en behoeften van de doelgroep. Het creëren van een merkbeleving gaat via offline reclame bijvoorbeeld makkelijker dan via online reclame. Voorbeelden van veelgebruikte offline reclame zijn: advertenties in tijdschriften of dagbladen, billboards, reclameborden, televisiereclame, evenementen of buitenreclame.

Tip 1: Neem de social media kanalen mee in de offline uitingen van het bedrijf

Social media kanalen zijn onmisbaar voor een bedrijf. De kanalen geven u de kans om in contact te blijven met uw doelgroep en uw bedrijf (online) op de kaart te zetten. Zorg er daarom voor dat u uw social media kanalen meeneemt in de offline uitingen van het bedrijf. Voorbeeld: zorg ervoor dat u bij het bestickeren van uw auto of winkelpand ook social media iconen integreert, zodat de offline doelgroep kan zien dat het bedrijf ook online te vinden is.

Tip 2: Vergeet de website niet te vermelden

De website van uw bedrijf is de basis van de online aanwezigheid. Het is daarom belangrijk om de website in de offline reclame van uw bedrijf te vermelden. Vlaggen, stickers of banners: op elk offline reclamemiddel kunt u gemakkelijk de website vermelden. Ook is het essentieel om uw website te vermelden op offline middelen zoals brochures en flyers.

Tip 3: Gebruik winacties om online en offline één te maken

Winacties kunnen uw bedrijf binnen een korte tijd veel publiciteit opleveren. Het grote voordeel van winacties is dat het u de kans geeft om een goede combinatie van online en offline reclame in te zetten. Voorbeeld: heeft u een winkel? Kies er dan voor om een sandwichbord voor het winkelpand te plaatsen waarop de winactie wordt aangekondigd. Zorg er vervolgens voor dat de winactie online plaatsvindt. Zo trekt u zowel online als offline aandacht voor uw bedrijf!

Heeft u een vraag over het combineren van online en offline reclame of over één van onze producten? Dan kunt u gerust bellen naar 010-411 99 99 of een e-mail sturen naar info@frees-letters.nl. Wij helpen u graag verder.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *