buitenreclame seizoenen

4 manieren om met buitenreclame in te spelen op seizoenen

Door het maken van buitenreclame wordt uw bedrijf op grote schaal zichtbaar voor een zeer gevarieerd publiek. Denk hierbij bijvoorbeeld aan posters in abri’s, grote billboards langs de snelweg, maar ook een sticker op een paaltje kan een vorm van buitenreclame zijn.

Aangezien sommige producten speciaal verbonden zijn aan een specifiek jaargetij of seizoen, kunt u hier met uw bedrijf ook op inspelen met betrekking tot de promotie. In dit artikel geven we 4 voorbeelden van buitenreclame die horen bij een specifiek seizoen.

1. Abri

Een typisch voorbeeld van buitenreclame in het winterseizoen is deze aankondiging van een ‘echte winterse’ expositie in het Teylers Museum in Haarlem. Dit wordt kenbaar gemaakt aan reizigers en voorbijgangers op een grote poster die in een bushokje hangt. De foto van de schaatser die over de bevroren rivier langs de molens schaatst zorgt ervoor dat een unieke winterse sfeer gecreëerd wordt, die past bij de betreffende expositie genaamd ‘Echte winters’.

buitenreclame seizoenen
Bron: Reclamewereld.blog

2. Vrachtwagen

Een tweede vorm van winterse buitenreclame is de unieke kersteditie van de aanhanger van de Coca-Cola vrachtwagen. De afbeelding van de nostalgisch uitgevoerde kerstman die op de aanhanger gedrukt is, zorgt voor veel bekijks op de drukke (snel)wegen, waardoor iedereen wel zin krijgt in een lekker blikje cola.

Coca Cola truck
Bron: Good-Wallpapers.com

3. Billboard

Wanneer de koude winter achter de rug is en de lente zijn intrede doet, komen de blaadjes weer aan de bomen, gaan de bloemen bloeien en wordt de winterjas opgeborgen in de kast. Er zitten zonnige lentedagen aan te komen waar in dit geval Amelander op in heeft gespeeld. Met dit enorme billboard/spandoek promoten zij de frisse, verse sladressing waarbij men ‘de lente echt proeft’. Het gebruik van de lichtgroene en gele kleuren zorgt voor het echte lentegevoel. 

buitenreclame seizoenen
Bron: Twitter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Poster in frame

In de zomer zijn er gegarandeerd veel mensen buiten op straat en in tuinen te vinden, waardoor buitenreclame in de vorm van een poster in een frame erg effectief is. Op deze poster wordt een gezellig etentje in de buitenlucht weergegeven, waardoor de kans groot is dat voorbijgangers er trek van krijgen. De warme groene kleur en de zonnige uitstraling laat deze zomerse poster extra opvallen.

buitenreclame seizoenen
Bron: Adformatie

Zo zijn er met posters in abri’s en losse spandoekframes op straat, bedrukte vrachtwagens, grote billboards en diverse manieren om buitenreclame te koppelen aan een specifiek seizoen in het jaar. Bedenk zelf welke vorm van buitenreclame voor uw bedrijf het meest efficiënt is en verzin een unieke campagne met dito vormgeving.

Heeft u hulp nodig bij creëren van effectieve buitenreclame? Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of bel ons op 010-4119999.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *