veelgemaakte fouten reclame borden

6 veelvoorkomende fouten bij het inzetten van reclameborden

Reclameborden zijn één van de meest effectieve marketingmiddelen. Indien ze goed ingezet worden, kunnen ze binnen korte tijd de aandacht van een groot aantal potentiële klanten trekken. In dit artikel vertellen we meer over een aantal veelvoorkomende fouten bij het inzetten van reclameborden, zodat u weet waar u rekening mee moet houden en uw reclamebord kan bijdragen aan het behalen van uw reclamedoelen.

1. Geen specifieke doelstelling

rb-en-martin-plakt-ii
Bosman Reklame maakt zelf dagelijks reclameborden

Voordat u een marketingmiddel inzet, is het belangrijk om een doel vast te stellen. Dit geldt ook voor reclameborden. Bepaal welke doelgroep het reclamebord moet aanspreken en welke boodschap het reclamebord moet overbrengen. Wanneer u dit niet doet, is de kans groter dat het inzetten van dit middel geen succesvolle resultaten oplevert. Wij geven u graag een voorbeeld: het reclamebord dat op x locaties wordt ingezet moet doelgroep x op de hoogte stellen over ons bedrijf/over ons nieuwe product/over onze laatste actie.

2. Te veel tekst

Voor reclameborden geldt dat de doelgroep maar een korte tijd in aanraking komt met de boodschap. Het is daarom belangrijk om niet te veel tekst te gebruiken en de tekst zorgvuldig uit te kiezen. De boodschap moet kort, krachtig en vooral duidelijk zijn. Wanneer u te veel tekst opneemt, zal de lezer afgeleid raken en tijdens het langslopen of langsrijden geen kans krijgen om binnen enkele seconden te ontdekken waarom het reclamebord wordt ingezet.

3. Verkeerde afbeeldingen

kaderframe
Geen tekst…toch weet men dat hier een tandarts zit…Krachtige beeldtaal!

Ook het gebruiken van de juiste afbeeldingen is erg belangrijk. Een reclamebord wordt al snel onaantrekkelijk wanneer er gebruik gemaakt wordt van bijvoorbeeld ongerelateerde afbeeldingen of afbeeldingen die niet van goede kwaliteit zijn.

4. De huisstijl wordt vergeten

Het komt vaak voor dat reclameborden niet zijn aangepast aan de huisstijl van het bedrijf. U kunt hierbij denken aan een reclamebord waar geen duidelijk bedrijfsnaam of logo is opgenomen. Het resultaat hiervan is dat de lezer niet direct kan ontdekken van welk bedrijf het reclamebord is, waardoor u uw reclamedoel niet kunt behalen.

5. Een onjuiste locatie

Het kiezen van de juiste locaties voor uw reclameborden is een must. Niet alleen het vaststellen van een doelgroep is belangrijk, maar ook waar de doelgroep precies te vinden is. Richt u zich op jongeren? Dan kunt u de reclameborden bijvoorbeeld vlakbij scholen plaatsen. Uw reclamebord moet immers door zoveel mogelijk mensen uit de doelgroep gezien worden.

6. Een verkeerde vorm

Reclameborden zijn in veel soorten en maten beschikbaar. Afhankelijk van het doel en de locatie is het noodzakelijk om een passend reclamebord uit te kiezen. De grootte van het uiteindelijke reclamebord speelt hierbij een grote rol. Wij adviseren u graag over het juiste reclamebord voor uw marketingactiviteiten.

Heeft u een vraag naar aanleiding van dit artikel of over onze reclameborden? Bekijk dat eens onze pagina:

http://www.bosmanreklame.com/producten-van-az/reclameborden/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *