reclame die wordt onthouden

Hoe zorgt u ervoor dat uw reclame zo lang mogelijk wordt onthouden: 3 tips

Reclame maken is een kunst. De boodschap dient kort en helder te zijn en hoort mensen aan te zetten tot een bepaalde actie of dient een bepaald beeld te creëren. Hier zijn in de loop der jaren veel verschillende manieren voor ontwikkeld. Zo blijkt herhaling een sleutel tot succes, maar wanneer uw reclame irritant gevonden wordt door uw publiek kan juist het tegenovergestelde effect bereikt worden. Om u te helpen bij het maken van een reclame die lang onthouden wordt hebben wij de volgende 3 tips voor u opgesteld!

Houd het doel voor ogen

Iedere reclame heeft een bepaald doel. Dit kan zijn het aanzetten tot het kopen van product A of bijvoorbeeld een positieve associatie ontwikkelen met het merk B. Voordat reclame gemaakt wordt dient dit doel duidelijk geformuleerd te worden. Vervolgens dient u zich de vraag te stellen: zorgt deze reclame dat het doel bereikt wordt? Het kan in zo’n geval helpen om het publiek dat de reclame heeft gezien te interviewen over hoe zij uw vorm van reclame hebben ervaren.

Originaliteit en humor

Twee goede manieren om op te vallen tussen in de omgeving van uw doelgroep zijn originaliteit en humor. Wanneer een reclame origineel is, anders dan anders, is de kans groter dat uw publiek stilstaat bij het zien van uw reclame! In hun hoofd wordt dan onbewust informatie opgeslagen, waarmee de kans dat uw doel bereikt is stijgt! Door middel van humor kan een zelfde soort opslag plaatsvinden. Daarnaast kan men ernaar neigen om een grappige reclame vaker te kijken of terug te zoeken op het internet.

Gevoel

Een andere manier om ervoor te zorgen dat uw publiek een reclame beter onthoudt is zorgen voor een sterke emotie bij de kijker. Uit onderzoek is gebleken dat wanneer sterke emoties opgeroepen worden dit ervoor zorgt dat mensen zaken beter onthouden. Een hele zielige of juist vrolijke boodschap kan dus goed werken. Let er wel op dat u in de gaten houdt of de emotie die gekoppeld wordt aan uw reclame een emotie is waarmee u geassocieerd wilt worden.

Actualiteit

Tot slot kan inspelen op actualiteiten ook een goede zet zijn. Zo merkt uw publiek dat u weet wat er zich in de wereld afspeelt. Daarnaast gaat inspelen op de actualiteit vaak gepaard met originaliteit. Een combinatie van bovenstaande manieren om een zo goed mogelijke reclame te maken die lang wordt onthouden is uiteraard ook mogelijk dus laat uw fantasie de vrije loop!

Met bovenstaande tips hopen we dat u een stap in de goede richting kunt zetten. Reclame maken blijft uiteraard een vak apart waardoor het inschakelen van een reclamebureau natuurlijk ook een goede optie blijft. Indien u op zoek bent naar een partij die gespecialiseerd is in het maken en installeren van diverse reclame-uitingen dan bent u bij ons aan het juiste adres, van gevelreclame tot aan belettering; wij doen het! Voor meer informatie en een inzicht in onze mogelijkheden kunt u uiteraard altijd even contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder of kijk op:

www.bosman-reklame.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *