Sandwichbord

De do’s en don’ts van reclame via een sandwichbord

Als variant op de traditionele reclameborden zijn er sandwichborden op de markt gebracht. Sandwichborden vindt u vaak op straat voor de deur van een winkel of café (dan worden ze ook wel ‘stoepborden‘ genoemd), maar worden ook regelmatig aangetrokken ter promotie op bijvoorbeeld festivals. Om een sandwichbord succesvol te maken, is het belangrijk dat u heel bewust omgaat met tekst en afbeeldingen die u op het bord plaatst. Daarom even de do’s en don’ts op een rij:

Do: neem uzelf serieus

Wanneer u wilt dat de boodschap op het sandwichbord serieus genomen wordt, wees dan ook serieus met de teksten en eventuele afbeelding(en) die u op het sandwichbord laat plaatsen.

Dat betekent niet dat u geen vrolijke of ludieke afbeelding op het bord mag plaatsen, maar het is wel belangrijk dat u van te voren het doel van het sandwichbord vaststelt en nadenkt over de reactie die de tekst en/of afbeelding op het publiek heeft. Een ludiek sandwichbord trekt wel de aandacht, maar misschien wordt u anders onthouden dan u eigenlijk wilt.

Tot slot is het belangrijk dat u de kwaliteit van de tekst en/of afbeelding op het sandwichbord serieus neemt. Kies voor afbeeldingen van hoge resolutie om te voorkomen dat het drukwerk heel erg korrelig/blokkerig wordt en overleg met de beletteraar voor een goed resultaat.

Do: speel in op actualiteit

Wat goed werkt bij het inzetten van reclame is inspelen op de actualiteit. Wil je iets aanbieden vanuit je winkel? Let er dan op of er toevallig evenementen op de planning staan die goed passen bij jouw aanbieding. Door in te spelen op de actualiteit vergroot je de kans dat jouw sandwichbord mensen aanspreekt en tot actie aanzet. Op deze manier maak je veel efficiënter reclame; heb je meer attentiewaarde. 

Don’t: alleen vanuit je eigen winkel plannen maken

Natuurlijk is het het makkelijkst om aan een bureau te gaan zitten en daar de reclamecampagnes voor de komende tijd uit te denken. Het is daarbij echter heel belangrijk, sterker nog, essentieel, dat u bij het plannen van die campagnes ook om u heen blijft kijken.

Om u heen zitten winkeliers en ondernemingen die dezelfde reclame-uitingen aan het bedenken zijn. Door enkel vanuit uw eigen winkel plannen te maken, loopt u het risico dat de hele winkelstraat straks volhangt met dezelfde aanbiedingen en zelfs kreten. Om uniek te zijn en op te vallen, dient u creatief te zijn en goed om u heen te kijken wat anderen van plan zijn. Je moet je kunnen onderscheiden; onderscheidend vermogen is opvallen. Dit heeft weer meer klanten en bezoekers tot gevolg.

Do: wees creatief

Dit punt sluit eigenlijk naadloos aan bij het voorgaande punt: wees creatief in uw reclame-uitingen. Als er een persoon de straat op gaat met een sandwichbord, laat de kleding dan bijvoorbeeld ook matchen met de kleuren van uw bedrijfslogo en laat deze kleuren ook terugkomen in de afbeelding en/of teksten op het sandwichbord. Hierdoor vallen de uitingen meer op en trek je aldus meer aandacht op jouw reclameboodschap.

Een goede manier om extra aandacht te verwerven is door de persoon met het sandwichbord tegelijkertijd flyers of zelfs kleine relatiegeschenken uit te laten delen. Bijvoorbeeld gekke relatiegeschenken die mensen positief bijblijven en waar ze iets aan hebben. Zo maakt u optimaal gebruik van uw “podium” op straat.

Wilt u meer informatie over het laten maken van sandwichborden en stoepborden? Of wilt u advies over hoe u deze borden het best kunt inzetten voor uw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact met ons, wij helpen u graag verder.

Bel:  010-4119999     of mail:    info@frees-letters.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *