Wilt u de naamsbekendheid van uw merk of bedrijf vergroten? Met behulp van autobelettering geeft u een zeer mobiele wending aan uw reclame-uitingen. Met deze rijdende vorm van reclame is opvallen gegarandeerd. Maar waar moet u op letten bij het gebruik van autobelettering als u maximaal succes wilt bereiken met deze reclamevorm? In dit artikel zetten we een aantal do’s en don’ts op een rijtje.
Maak een visuele herinnering
Zorg ervoor dat u opvalt. Een vuistregel die aangehouden wordt is dat de autobelettering in 3 seconden te lezen moet zijn. Zie het als een mobiel visitekaartje waarmee u een visuele herinnering maakt bij iedereen die de auto voorbij ziet komen.

Overdrijf niet
Het is goed om op te vallen met autobelettering, maar overdrijf niet in de uiting van de boodschap. Eén duidelijk en leesbaar woord is veel krachtiger dan wanneer u de hele auto volhangt met teksten, logo’s en slogans. Daarbij komt ook dat wanneer het gehele voertuig wordt behangen met reclame, de bedoelde boodschap door de chaos niet meer overkomt bij de doelgroep.

Denk aan de verkeersveiligheid
Voor reclame uitingen op een auto is het heel belangrijk om rekening te houden met de veiligheid. Aangezien het voertuig zich veilig moet kunnen verplaatsen op de weg zijn er een aantal punten waar aan gedacht moet worden bij het plaatsen van autobelettering:
- De reclame mag onder geen voorwaarde het zicht van de bestuurder belemmeren.
- Er mag met de reclame op het voertuig geen gelijkenis worden gemaakt met het uiterlijk van een hulpvoertuig zoals brandweerauto of ambulance
- De verlichting mag niet worden geblokkeerd door autobelettering. Dit geldt ook voor de remlichten.
Behoud de huisstijl
Houd bij het ontwerp van de autobelettering rekening met de huisstijl van uw bedrijf. Denk hierbij goed na over welke uitstraling de doelgroep te zien moet krijgen en zorg voor uniformiteit ook ten opzichte van andere uitingen die u in uw bedrijf voert.

Hou het simpel
Kies voor eenvoud. Bosman reklame houdt in het design van autobelettering ook van eenvoud. Eenvoud oogt zakelijk, netjes en is duidelijk leesbaar. Daarbij is het goed om nog niet teveel weg te geven aan informatie en de doelgroep nieuwsgierig te maken naar meer informatie. Het doel is immers om op te vallen en een reactie bij uw publiek uit te lokken. Creëer geen overschot aan informatie en houd contactgegevens beperkt. Kijk gericht naar de doelgroep en bepaal op basis daarvan of het nuttiger is om een telefoonnummer te noteren of bijvoorbeeld alleen een mailadres en een website. Laat overbodige informatie weg.
Denk aan de professionaliteit
Wees geloofwaardig en oprecht. Zorg voor een goede, p(l)akkende slogan die men zal onthouden. Denk onderscheidend en blijf bij de essentie van de boodschap.
Autobelettering laten ontwerpen, laten maken en aan laten brengen doos bosman reklame? Laat het ons weten. Kijk op bosman-reklame.nl
of bel ons: 010-4119999