Bestelauto met autobelettering voor oude fabriek

Do’s en don’ts bij autobelettering

Wilt u de naamsbekendheid van uw merk of bedrijf vergroten? Met behulp van autobelettering geeft u een zeer mobiele wending aan uw reclame-uitingen. Met deze rijdende vorm van reclame is opvallen gegarandeerd. Maar waar moet u op letten bij het gebruik van autobelettering als u maximaal succes wilt bereiken met deze reclamevorm? In dit artikel zetten we een aantal do’s en don’ts op een rijtje.

Maak een visuele herinnering

Zorg ervoor dat u opvalt. Een vuistregel die aangehouden wordt is dat de autobelettering in 3 seconden te lezen moet zijn. Zie het als een mobiel visitekaartje waarmee u een visuele herinnering maakt bij iedereen die de auto voorbij ziet komen.

Autobelettering moet opvallen en snel leesbaar zijn
Autobelettering met een fris design en duidelijk leesbaar logo en tekst. Bron: Behance.net

Overdrijf niet

Het is goed om op te vallen met autobelettering, maar overdrijf niet in de uiting van de boodschap. Eén duidelijk en leesbaar woord is veel krachtiger dan wanneer u de hele auto volhangt met teksten, logo’s en slogans. Daarbij komt ook dat wanneer het gehele voertuig wordt behangen met reclame, de bedoelde boodschap door de chaos niet meer overkomt bij de doelgroep.

Autobelettering die niet goed leesbaar is
Deze autobelettering is bijvoorbeeld wel opvallend, maar het merk is niet gemakkelijk leesbaar door het design. Bron: Canefantasma.com

Denk aan de verkeersveiligheid

Voor reclame uitingen op een auto is het heel belangrijk om rekening te houden met de veiligheid. Aangezien het voertuig zich veilig moet kunnen verplaatsen op de weg zijn er een aantal punten waar aan gedacht moet worden bij het plaatsen van autobelettering:

  1. De reclame mag onder geen voorwaarde het zicht van de bestuurder belemmeren.
  2. Er mag met de reclame op het voertuig geen gelijkenis worden gemaakt met het uiterlijk van een hulpvoertuig zoals brandweerauto of ambulance
  3. De verlichting mag niet worden geblokkeerd door autobelettering. Dit geldt ook voor de remlichten.

Behoud de huisstijl

Houd bij het ontwerp van de autobelettering rekening met de huisstijl van uw bedrijf. Denk hierbij goed na over welke uitstraling de doelgroep te zien moet krijgen en zorg voor uniformiteit ook ten opzichte van andere uitingen die u in uw bedrijf voert.

Eenzelfde huisstijl voor auto, product en visitekaartje
Duidelijk voorbeeld van een eenduidige huisstijl doorgevoerd op auto, product en visitekaartje. Bron: Identitydesigned.com

Hou het simpel

Kies voor eenvoud. Bosman reklame houdt in het design van autobelettering ook van eenvoud. Eenvoud oogt zakelijk, netjes en is duidelijk leesbaar. Daarbij is het goed om nog niet teveel weg te geven aan informatie en de doelgroep nieuwsgierig te maken naar meer informatie. Het doel is immers om op te vallen en een reactie bij uw publiek uit te lokken. Creëer geen overschot aan informatie en houd contactgegevens beperkt. Kijk gericht naar de doelgroep en bepaal op basis daarvan of het nuttiger is om een telefoonnummer te noteren of bijvoorbeeld alleen een mailadres en een website. Laat overbodige informatie weg.

Denk aan de professionaliteit

Wees geloofwaardig en oprecht. Zorg voor een goede, p(l)akkende slogan die men zal onthouden. Denk onderscheidend en blijf bij de essentie van de boodschap.

Autobelettering laten ontwerpen, laten maken en aan laten brengen doos bosman reklame?  Laat het ons weten. Kijk op bosman-reklame.nl 
of bel ons: 010-4119999

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *