Reclame maken kan op veel verschillende manieren, in vrijwel alle soorten en maten. Uiteraard brengt iedere manier van reclame maken een eigen kostenplaatje met zich mee en heeft elke variant voor- en nadelen. Wanneer u van plan bent om buiten reclame te gaan maken is het verstandig om vooraf goed na te denken over wat het doel zal zijn van uw reclamecampagne. Vaak is het zinvol om meerdere vormen van reclame te combineren om dit doel te bereiken. Hoe u reclame zinvol combineert leggen wij u uit in dit artikel.
Om te beginnen
Vooraf is het verstandig om te bekijken wat het doel is van uw reclame en welk budget u ter beschikking heeft. Moet de reclame bijdragen aan de introductie van een nieuwe product of is het bedoeld ter verbetering van uw imago of betreft het een tijdelijke aankondiging voor een event? Door het combineren van reclame zorgt u ervoor dat uw boodschap beter blijft hangen bij potentiële klanten en bereikt u een groter publiek.
De boodschap zelf
Zorg ervoor dat u een heldere boodschap gebruikt voor uw reclame. Of het nu gaat om gevelreclame of om een billboard langs de weg, de boodschap moet duidelijk en kort zijn en moet passen bij het imago van uw bedrijf en eventuele andere boodschappen. Zo vergroot u het effect van uw reclame en is de kans groter dat uw reclame het gewenste resultaat heeft.
Combineren
U kunt vele verschillende vormen van reclame gebruiken om op te vallen. Wanneer u bijvoorbeeld een product aanbiedt waar u mensen specifiek naar toe dient te lokken kan goede gevelreclame een oplossing zijn. Gevelreclame valt daarnaast goed te combineren met bewegwijzeringsborden, zulke borden zijn steeds vaker te zien op bijvoorbeeld lantaarnpalen en wijzen de lezer de weg richting een bepaald eindpunt. Ook op industrieterreinen komen we deze borden steeds vaker tegen aan het begin van het terrein waardoor u gemakkelijker een bepaalde bestemming kunt vinden. Het eenduidig terug laten komen van uw huisstijl schept een verbinding tussen de verschillende reclame-uitingen door kleurstelling, lettertype en plaatsing/gebruik logo.
Een ander goed alternatief voor buitenreclame zijn sandwichborden. Met het plaatsen van sandwichboden naast bijvoorbeeld uw gevelreclame zorgt u ervoor dat uw reclame op verschillende hoogtes zichtbaar is. Zo vergroot u de kans om gezien te worden. Wanneer u een product of dienst aanbiedt via een webshop kan het verstandiger zijn om gebruik te maken van posters, grote reclameborden of spandoeken in een frame. Deze uitingen zijn over het algemeen groter en trekken sneller de aandacht van potentiële klanten. Zorg er voor dat uw bord goed zichtbaar is en dat er een korte pakkende boodschap op staat met bijvoorbeeld uw websiteadres zodat mensen op een later moment op hun gemak verder kunnen kijken. Al hierboven aangegeven dat hierin kleurstelling ook belangrijk is. De kleuren moeten wel van voldoende contrast zijn ten opzichte van de ondergrond om attentiewaarde te kunnen hebben.
U ziet al dat de mogelijkheden om reclame te combineren talloos zijn. Voor vragen of advies over alles wat met reclame te maken heeft kunt u het beste even contact met Bosman Letters Rotterdam opnemen, tel.: 010-4119999
Wij helpen u graag verder en zoeken samen met u naar de vormen van reclame die het beste bij u passen. U kunt ook een kijkje nemen op onze site:
www.bosman-reklame.nl