Offline reclame tijdens feestdagen

Reclame maken rond de feestdagen: hoe valt u op?

Sinterklaas is weer in het land en ook de kerstdagen naderen. Voor veel bedrijven een interessante tijd van het jaar, want de feestdagen zorgen vaak voor extra omzet. Zowel in de B2C- als B2B-sector investeert men dan ook in reclame en promoties deze tijd van het jaar. Maar hoe valt u op bij uw doelgroep?

Bedenk een goede feestdagenactie

Om effectief reclame te kunnen maken rond de feestdagen, dient u ook een bijpassende actie voor Sinterklaas en/of Kerst op te zetten. Afhankelijk van uw organisatie en reclamedoeleinden kan dat een kortingsactie zijn, gratis deelname aan een door u georganiseerd evenement, enzovoort.

Houd bij het opzetten van die actie rekening met de wensen van uw doelgroep, de haalbaarheid binnen de beschikbare tijd en uw budget. Probeer zo creatief mogelijk te zijn in het bedenken van de actie, want u bent niet het enige bedrijf dat een campagne opzet. Hoe beter uw concept, des te groter de kans dat u opvalt en dat uw actie aanslaat bij de doelgroep.

Goed campagnemateriaal

Omdat acties rond de feestdagen echt ‘tijdelijke campagnes’ zijn, hoort daar ook meer tijdelijk campagne- en promotiemateriaal bij. Denk aan stickers, raam- of plakletters, spandoeken, afbeeldingen of stoepborden voor uw winkel.

Wel hebben deze campagnematerialen gezien de tijd van het jaar buiten wat meer te verduren dan bijvoorbeeld in de zomer. Zorg er daarom voor dat uw campagnemateriaal weerbestendig is en vraag bij de drukkerij na welke kwaliteitsstandaard u nodig hebt.

Aanwezig zijn bij de doelgroep

Een reclamecampagne is enkel succesvol als deze uw doelgroep bereikt. Onderzoek daarom op welke plekken u uw doelgroep het best kunt bereiken en of er buiten uw eigen winkel nog meer interessante locaties zijn om uw actie te promoten.

Dat kunnen fysieke en digitale locaties zijn. Denk aan adverteren door middel van posters in openbare ruimten, het plaatsen van vlaggenmasten of aan online adverteren op relevante websites en in Google. Gedegen onderzoek naar deze locaties komt het succes van uw campagne zeker ten goede!

Laatste tips

Tot slot nog een aantal tips die zeker belangrijk zijn, maar nogal eens vergeten worden bij het plannen van een feestdagenactie.

  • Heeft u vorig jaar ook een reclamecampagne opgezet met de feestdagen? Bekijk hier de resultaten dan nog eens van. Hoe ging het vorig jaar? Wat ging er goed en wat kan er dit jaar beter?
  • Controleer de voorraden en/of bemanning. Als uw campagne goed loopt, krijgt u ineens veel meer bestellingen of aanvragen. Bent u daar wel op voorbereid? Zorg ervoor dat u flexibel bent en dat u snel kunt leveren (zowel producten als diensten!) – u wilt uw doelgroep niet te lang laten wachten.
  • Benut de statistieken om te bepalen hoe u uw reclamecampagne het best kunt opzetten. Op welke dagen verkoopt uw bedrijf het meest? Welke producten/diensten zijn het meest populair bij uw doelgroep? En welke juist het minst?

Heeft u nog vragen over het opzetten van uw offline reclamecampagne voor de feestdagen? Dan kunnen wij u misschien wel helpen. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of bel nu Bosman Letters Rotterdam: 010-4119999

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *