kleurkeuze autobelettering

Zo wordt uw autobelettering het beste onthouden!

Autobelettering is een toenemende vorm van reclame. Bijvoorbeeld voor uw bedrijf, product of dienst. Het is een relatief goedkope vorm van reclame en bereikt al gauw vele honderden mensen per dag. Maar op welke manier wordt uw autobelettering nu het beste onthouden? Helaas zien wij, met enige regelmaat, allerlei voorbeelden van slecht of niet effectief beletterde auto’s. Zonde als u zich bedenkt dat dit absoluut niet nodig is. Met deze tips wordt uw autobelettering voortaan het beste onthouden!

Kleurkeuze

De kleurkeuze is een erg belangrijk onderdeel van uw belettering. De kleur springt direct in het oog van de lezer. Zorg ervoor dat de kleur opvalt en past bij de kleur van uw auto of zorg voor contrast. Daarnaast is het goed om uw bedrijfskleuren in uw belettering te verwerken, dit vormt een stukje herkenbaarheid voor uw organisatie. Vanzelfsprekend moet de kleur namelijk zo goed mogelijk aansluiten op de huisstijl van uw bedrijf.

Lettertype

Belangrijk wanneer u de keuze voor een bepaald lettertype maakt, is dat dit strookt met de identiteit van uw bedrijf. Tegelijkertijd moet het lettertype zonder al te veel inspanning te lezen zijn, zowel van dichtbij als van een middellange afstand. Daarnaast zal de vorm van de letters of het logo aan moeten sluiten op de vorm van uw voertuig. E.e.a. moet in ‘balans’ zijn.

autobelettering

Beeld

Uw autobelettering ondersteunen met het gebruik van beeldmateriaal is een prima keuze. Hierbij is het van belang dat het beeld wel bij uw bedrijf past of dat het weergeeft wat u doet of een presentatie is van een product. Denk bijvoorbeeld aan een afbeelding waarmee uw core business direct duidelijk wordt voor de lezer. Een andere mogelijkheid is het gebruiken van uw bedrijfslogo.

Algemeen 

Naast bovenstaande tips zijn er daarnaast nog een aantal algemene adviezen die wij graag met u delen.

Bedenk goed dat lezers vaak maar kort de tijd hebben om uw belettering te lezen. Vermijd om deze reden (te) lange teksten. Ook is het daarom van belang dat, wanneer u een ontwerp maakt, u goed nagaat welke informatie het belangrijkst is voor de lezer. Probeer minimaal één bedrijfsactiviteit in uw ontwerp op te nemen. Op deze manier is voor de lezer direct duidelijk wat uw bedrijf precies doet.

autobelettering algemeen

Bedrijfsgegevens

Tot slot de bedrijfsgegevens. Veel mensen zijn, in hun ontwerp, zo bezig met de juiste boodschap dat ze misschien wel het belangrijkste onderdeel binnen de belettering vergeten. Namelijk de mogelijkheid voor potentiële klanten om u te bereiken! Zorg ervoor dat men eenvoudig de weg weet te vinden naar uw bedrijf. Een e-mailadres, QR-code, telefoonnummer en/of website zijn dus het vermelden waard.

Zoals u kunt zien komt er aardig wat kijken om een goede, duidelijke en effectieve belettering van uw (bedrijfs-)auto te realiseren. Mocht u er zelf niet geheel uitkomen, dan kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen voor een vrijblijvend advies. Bosman Reklame Rotterdam: 010-4119999

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *