In ons straatbeeld is buitenreclame niet meer weg te denken. Vlaggen, spandoeken, uithang- en sandwichborden, machineplaten en gevelreclame. Alles wordt gedaan om de aandacht van de voorbijganger te vangen. Maar welke vorm van buitenreclame past het best bij uw bedrijf? Dat bepaalt u aan de hand van de volgende drie factoren.
De huisstijl
Bij het ontwerpen van buitenreclame voor uw bedrijf is het belangrijk dat de materialen die u hiervoor kiest, passen bij de huisstijl. Een belangrijke vraag hierbij is: wat wilt u uitstralen als bedrijf? Als bakker is dat bijvoorbeeld ambacht, vriendelijkheid, kleinschaligheid en het gevoel alsof men bij de buurman binnenstapt. Bij bakkerijen worden dan ook vaak vlaggen of banners ingezet die voor een wat informelere sfeer zorgen.
Kantoren en panden die voor een officiëler segment zijn bedoeld, maken vaak gebruik van machineplaten. Dit geeft een strakke en zakelijke toon. Een goed voorbeeld van typen bedrijven die gebruik maken van deze strakkere vorm van buitenreclame: advocatenkantoren, banken en apotheken.
Kleurgebruik
Het fijne aan kleur is dat het een opvallende werking heeft op voorbijgangers. Nu zal een vlag sowieso al sneller opvallen dan een machineplaat aan de gevel, omdat een vlag ook van een afstand al goed te zien is. Maar er kan toch nog een groot verschil zitten in kleurgebruik. Een grijze vlag zal bijvoorbeeld minder snel opvallen dan een rode.
Uiteraard is kleurgebruik ook weer afhankelijk van de huisstijl die u voert, maar als er de mogelijkheid is om kleur te gebruiken, doe dat dan vooral. Ook in het zakelijke, meer formele segment, kan het geen kwaad om wat kleur te gebruiken. Wanneer je een gebouw passeert waar een machineplaat aan de gevel is bevestigd met alleen maar natuurlijke kleuren, dan zal deze plaat niet opvallen bij een willekeurige voorbijganger. Maar wanneer er kleur is verwerkt in de plaat, zal dit onbewust toch meer opvallen. Houdt u ook rekening met wat er precies kan bij bosman; bijvoorbeeld foliekleuren zijn er niet in elke pms- of RAL-kleur, dus voor een goede huisstijlimplementatie is het noodzakelijk vooraf
naar de materialen te kijken.
Combineren
Het is natuurlijk ook mogelijk om een combinatie te hanteren van meerdere vormen van buitenreclame. Zo zou u voor uw bedrijf bijvoorbeeld ook vlaggen kunnen uithangen als blikvanger voor veraf, terwijl u bij de ingang van het pand een machineplaat laat bevestigen voor een nette entree.
Tot slot versterkt u uw branding als u ook binnen kenmerken van uw bedrijf doorvoert door middel van kleur, logo’s, inrichting, et cetera. Het combineren van deze elementen zorgt voor een compleet en uniform geheel.
Wilt u meer informatie over reclameproducten voor uw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op of vraag een offerte aan. Bellen kan natuurlijk ook: 010-419999.