Opvallende reclame: verlichte letters

Overal waar je kijkt, kom je er mee in aanraking: letters. Dan bedoelen we niet letters van de krant, een boek of teletekst. We hebben het over uithangborden, gevelreclame en billboardreclame. Van groot tot klein, kleurrijk of subtiel, binnen en buiten, aan de muur of achter het raam, de letter reclame is een feit.

Door middel van verlichte letters kunt u meer attentiewaarde geven aan uw bedrijf en of bedrijfsnaam. Deze letters bestaan uit aluminium met LED of TL-verlichting. Daarbij kunnen ze bestaan uit directe verlichting, wat inhoud dat de letters lichtuitstraling geven aan de voorkant. Een andere optie is indirecte verlichting, waarbij de letters licht uitstralen aan de achterzijde. De identiteit van uw merk of bedrijf hangt nauw samen met het type verlichte letters wat u kiest.

Nieuwe dimensie aan de gevel

In gevelreclame is er onderscheid tussen verlichte en onverlichte reclame. Met name de onverlichte vorm van reclame behoort tot een van de oudste reclame uitingen. Wat letters op een bord schilderen was vroeger al heel gebruikelijk. Letters die lichtgeven daarentegen geven ineens een nieuwe dimensie aan een gevel, pand of winkel. De verlichte letters zijn opvallend en het grote voordeel is dat wanneer het donker wordt, het logo of de bedrijfsnaam nog steeds goed te zien is.

Verlichting als mode item

Verlichte letters zijn niet meer weg te denken uit het huidige straatbeeld. Zo is het meer geworden dan alleen een marketinguiting. Het is bij sommige bedrijven inmiddels uitgegroeid tot een mode-item. Een echte eyecatcher achter een groot raam in een restaurant bijvoorbeeld, maar ook in mooie boutiques met industriële inrichting zijn de LED-letters inmiddels onderdeel geworden van het interieur.

Verlichte letters achter het raam
Bron: Pinterest.com

Identiteit

Voor sommige bedrijven zijn lichtgevende letters misschien geen mode-item, maar toch zeker meer dan een simpel bord of teken. Denk bijvoorbeeld aan casino’s, waarbij de lichtgevende letters onderdeel zijn van de bedrijfsidentiteit. Het logo spreekt entertainment en in het donker lonken en spreken de letters nog meer.

Lichtgevende letters in een ruimte
Bron: Pinterest.com

Design

In de loop der jaren is er meer oog gekomen voor het design van gevelreclame. Vaak zie je dat bij verlichte versies van deze reclame de lichtbron aan de binnenkant van de letter of het teken is aangebracht. Hierdoor krijgt de letter diepte. In vaktaal noemen ze dit daarom een doosletter.

Ook al worden lichtbakken nog steeds regelmatig gebruikt, tegenwoordig kiest men ook steeds vaker voor losse letters of neontekst. Dit heeft vooral te maken met het feit dat deze vorm een gemakkelijker design kan worden meegegeven. Doordat LED-verlichting zich steeds meer ontwikkelt, kan dit op grote schaal op een verantwoorde manier worden toegepast. Dit betekent dat we in de loop der jaren nog veel meer lichtpuntjes kunnen gaan opmerken op straat!

Voor meer informatie en tips over lichtreclame kunt u altijd contact met ons opnemen via 010-411 99 99 of info@frees-letters.nl. Wij helpen u graag verder!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *