Reclame op Times Square

Voorbeelden van traditionele buitenreclame die nog steeds werken

Met de komst van het digitale tijdperk werd er een aantal jaren terug beweerd dat buitenreclame als een nachtkaars uit zou gaan. Maar er is goed nieuws: het digitale tijdperk draait op volle toeren en buitenreclame heeft nog steeds bestaansrecht. Hoe dat komt? Wij laten het u zien.

Online ondersteuning

De voornaamste reden waarom buitenreclame nog niet dood is, is dat het een ondersteunende factor is voor online campagnes. U wilt als bedrijf zoveel mogelijk contactmomenten krijgen met uw klant. Dan helpt het om uzelf zichtbaar te maken, zowel online als offline.

Buitenreclame van IBM
Bron: UKMarketingnetwork.co.uk

Neem bijvoorbeeld IBM, een bedrijf dat zich volledig richt op digitale oplossingen. Toch kiezen ze ervoor om ook op straat te adverteren met een reclamebord, met als doel naamsbekendheid te creëren.

Afleiding op straat

Opvallen doe je niet zomaar – daar hoort een hele strategie bij. U zal een andere aanpak moeten kiezen dan uw concurrent en voor een stijl moeten kiezen die bij uw bedrijf past. Sommige bedrijven weten precies hoe ze moeten opvallen en welke stijl ze moeten kiezen. Een bekend voorbeeld van bijvoorbeeld autobelettering is dat van Coca Cola: een opvallend design van de truck dat alleen gebruikt wordt rond de feestdagen.

Coca Cola truck
Bron: Good-Wallpapers.com

Treed buiten de kaders

De ware meesters van buitenreclame denken vaak net buiten de kaders. Letterlijk, kijkt u maar naar onderstaand voorbeeld. Door buiten de reguliere kaders van het billboard te treden en gebruik te maken van de parkeerplaats, zal de reclame eerder opvallen in de omgeving. Hoe meer u opvalt en hoe meer mensen uw campagne waarderen, des te groter de kans dat uw boodschap blijft hangen en dat deze gedeeld wordt.

Creatieve billboardreclame
Bron: Oddee.com

Een ander leuk voorbeeld van creatieve buitenreclame is deze van Mini Cooper bij de ingang van een treinstation in Zürich, Zwitserland.

Buitenreclame van Mini Cooper
Bron: Oddee.com

Creatieve campagnes als deze krijgen vanzelfsprekend meer aandacht dan een gemiddeld uithangbord. Zorg dus voor een vindingrijk reclameteam dat een prachtige campagne kan bedenken. Frees Letters helpt u vervolgens met de productie van de buitenreclame. Van autobelettering tot reclameborden, u kunt bij ons met bíjna alles terecht.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Op onze website vindt u al onze diensten. Ook kunt u ons altijd even bellen of mailen via 010-411 99 99 en info@frees-letters.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *