Opvallende gevelreclame

Hoe valt u op met gevelreclame?

Mensen krijgen dagelijks zoveel informatie te verwerken, dat het moeilijk is voor een bedrijf om onderscheidend te zijn. Gevelreclame is een effectieve manier om uw bedrijf een positieve uitstraling te geven en te onderscheiden van omliggende bedrijven. Twee vormen van gevelreclame zijn gevelletters en lichtbakken. Maar hoe valt u dan op met gevelreclame? In dit artikel geven we een aantal handige tips om op te vallen met uw gevelreclame.

Ontwerp

Voor gevelreclame die opvalt is het belangrijk dat u een goed ontwerp heeft. Allereerst is het belangrijk dat uw ontwerp past bij uw bedrijfsidentiteit. Het is bijvoorbeeld niet slim om een compleet andere stijl of logo op uw gevel toe te passen dan de stijl die uw bedrijf hanteert. Daarnaast moet uw ontwerp ook goed aansluiten bij de buitenkant van uw bedrijfspand. Het is bijvoorbeeld niet handig om hele kleine gevelletters te gebruiken op een enorm groot kantoorpand. Tevens dient uw ontwerp er professioneel uit te zien. U kunt hiervoor bijvoorbeeld hulp inschakelen van een grafisch ontwerper of een professionele gevelreclamespecialist zoals Bosman Letters Rotterdam.

Om op te vallen met uw ontwerp kunt u er ook voor kiezen om bijvoorbeeld een ander soort materiaal gevelreclame te gebruiken. Enkele voorbeelden die absoluut een opvallend effect geven is gevelreclame van metaal, verf, glas of hout zoals in onderstaande afbeeldingen. Let er wel op dat dit past bij uw huisstijl. Dergelijke bijzondere gevelreclame is namelijk niet voor ieder soort bedrijf geschikt.

Ideeen voor opvallende gevelreclame
Bron: BP&O
Ideeen voor opvallende gevelreclame
Bron: Pinterest

Onderhoud

Iets wat regelmatig vergeten wordt, maar wat minstens zo belangrijk is als het ontwerp van uw gevelreclame, is het onderhoud. Gevelletters die vuil zijn of lichtbakken waarbij het licht niet goed werkt hebben geen goede invloed op uw imago. Uw bedrijfsnaam is hierdoor slecht te lezen waardoor uw gevelletters totaal niet zullen opvallen. Bovendien maakt het bedrijf op deze manier een zeer slordige indruk op de voorbijgangers, waardoor zij het bedrijf helemaal niet, of negatief, zullen herinneren. Om te kunnen opvallen dient u dus schone en functionerende gevelreclame toe te passen. Controleer dus regelmatig of uw gevelreclame nog naar behoren werkt en er nog verzorgd uitziet. U geeft immers ook geen gescheurd of vuil visitekaartje aan klanten!

Mocht u een idee hebben voor freesletters / gevelreclame, maar bent u er niet zeker van of het een uitvoerbaar project is? Neem dan contact met ons op via 010-411 99 99 of info@frees-letters.nl. Graag denken wij met u mee, of komen wij bij u langs voor een vrijblijvend bezoek op locatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *